تاریخچه بهائیت

مطالبی پیرامون واقعیات فرقه بهائیت و چگونگی شکل گیری آن ( Bayanebahaian@Gmail.Com )

تاریخچه بهائیت

مطالبی پیرامون واقعیات فرقه بهائیت و چگونگی شکل گیری آن ( Bayanebahaian@Gmail.Com )

مذهب ساخته استعمار

ایجاد ادیان و فرق ساختگی یکی از ترفندهای مرسوم دول استعمارگر برای به انحراف کشیدن جریان صحیح دینداری بوده است. در حقیقت هدف کلی این بوده که فرق دست ساز در نهایت جایگزین ادیان الهی شده ویا حداقل چهره ادیان الهی را مشوش سازند. در حوزه یهودیت و مسیحیت این امر تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده و ما امروز شاهد گروهها و فرقه های مختلفی هستیم که با آدابی عجیب و مناسکی غریب تر عده ای را به گرد خویش جمع کرده و ادعای سعادت و رستگاری برای آنان دارند.
در مقوله مهدویت نیز قریب یکصدو پنجاه سال پیش با کمک و هدایت استعمار انگلیس، گروه دست سازی با نام و عنوان بابیت و آیین بهایی در کشور ما شکل گرفت و طبق بررسی های به عمل آمده و اعلام محققان و صاحبنظران تاریخی، جهت گیری کلی بهائیت جداسازی ملت ایران از مراجع تقلید (که در عقاید شیعه، نواب امام زمان(عج) تلقی می شوند) و مشغول کردن آنان به مکتبی ساخته بشربود. مکتبی که جنبه های غیر عقلانی آن بر جنبه های عقلانیش فزونی داشت و بتدریج از صحنه های زندگی اجتماعی و سیاسی خارج می شد و در نهایت گرایش به این ایدئولوژی موجب جدا شدن مردم از دین و دینداری گردید و پیوستن به مکاتب غیر دینی را تسهیل می نمود. با ذکر این مقدمات وارد بحث اصلی شده و با تاریخچه شکل گیری این فرقه ساختگی بیشتر آشنا می شویم:

پیدایش فرقه بابیه:

سید علی محمد شیرازی، ملقب به باب از آغاز جوانی به عبادت طولانی و رازونیازهای غیرعادی که با قرائت ادعیه و زیارات مذهبی همراه بود مشغول بود. او در ابتدای نوجوانی به فراگیری علوم ابتدایی مشغول گردید، ادبیات فارسی و عربی را در سطح بسیار پایینی فرا گرفت و در سلک طلاب علوم دینی درآمد. ریاضت و گوشه گیری و چله نشینی رویه او بود. اندکی بعد درس و بحث را رها کرد و به دایی اش در بوشهر پیوست تا به امور تجارت و منشیگری بپردازد.
بر اساس پژوهشهای صورت گرفته پیوندهای اولیه علی محمد باب و پیروان او با کانون های معینی تأکید دارد که شبکه ای از خاندان قدرتمند و ثروتمند یهودی در زمره شرکای اصلی آن بودند.پس ازحضور پنج ساله علی محمد باب در تجارتخانه دایی اش در بوشهر و ارتباط با کمپانی های یهودی و انگلیسی مستقر در این بندر و کارگزاران ایشان بود که وی در سال 1260ق دعوی خود را اعلام کرد و با حمایت کانونهای متنفذ و مرموزی به سرعت شهرت یافت. دوران اقامت باب در بوشهر مقارن است با سالهای اولیه کمپانیهای ساسون (متعلق به سران یهودیان بغداد) در بوشهر و بمبئی. (ساسون ها در دهه های بعد به امپراطوران تجاری شرق بدل شدند و در زمره دوستان خاندان سلطنتی بریتانیا جای گرفتند).
پس از کشف ادعای باب در بوشهر، نزدیکان او این وضعیت را ناشی از هوای گرم بوشهر دانستند که ذهن باب را پریشان ساخته است. از اینرو برای تغییر روحیه او را به عتبات عالیات در عراق فرستادند ولی در آنجا در مسلک شاگردان سید کاظم رشتی (جانشین شیخ محمد احسایی، رئیس فرقه شیخیه) درآمد و تحت تأثیر او بود. البته بعدها طرفداران باب بر این اصرار می کردند که او در محضر کسی درس نیاموخته و علم او لدنی و الهامی است و خود او امی بوده و بدین وسیله سعی داشتند به لاطائلات او رنگ و حیاتی ببخشند. خود باب به شاگردی سید رشتی اعتراف کرده و در مدت اقامت نزد وی به شدت تحت تأثیر سخنان او بوده است . در اینجا لازم است نکته ای را متذکر شویم و آن دانش مذهبی بسیار سطحی و ابتدایی علی محمد باب است. این واقعیت را با مطالعه کتاب «بیان» او به درستی می توان یافت. اقوال و آثار منتسب به علی محمد باب مونتاژی است از الفاظ و ادعیه شیعه امامیه و برخی اصطلاحات عرفانی شیخیه که بر آنها پسوند و پیشوندهای الف و لام دار افزوده شده. در کتاب بیان و یا دیگر ادعیه و متون منتسب به او حتی یک جمله عربی سالم و صحیح که با ادبیات کلاسیک و متون درسی یا عقیدتی حوزه های علمیه شیعه فراهم آمده باشد نمی توان یافت.
باب در حدود سن 24 سالگی ادعای بابیت کرد و اندکی بعد مدعی مهدویت شد. بر اثر غائله او و فشار علما به حاکم فارس او دستگیر و به شیراز گسیل شد. پس از مدتی وی به تهران اعزام شد. محمدشاه قاجار که از وجود او در تهران بیمناک بود او را از تهران به ماکو فرستاد تا در قلعه ای زندانی گردد. پس از به سلطنت رسیدن ناصر الدین شاه در سال 1266ق علماء تبریز باب را به حضور پذیرفتند تا بدانند این بچه طلبه کیست و چه می گوید. ابهت علمی علما و هیبت و جلالشان باب را سخت به وحشت انداخت و از پاسخ به سئوالات ابتدایی صرف و نحو آنان عاجز ماند و شروع به توبه و استغفار نمود. پس از آن باب در قلعه چهریق زندانی بود و پیروان او در گوشه و کنار با نیروهای دولتی درگیر بودند. نهایتا تصمیم بر این شد که علی محمد باب، به دلیل ادعاهای دروغین خود و نیز آشوبهایی که پیروان او در نقاط مختلف بر پا می داشتند اعدام شود و بدینسان وی در 27 شعبان 1266 در میدان عمومی تبریز به فرمان امیرکبیر(سیاستمدار شایسته وبالیاقت تاریخ ایران) تیرباران شد و پرونده حیات این مدعی دروغین بسته شد.
پس از باب، میرزا یحیی نوری ملقب به صبح ازل (1266-1330) جانشین وی شد. او به اتفاق برادرش میرزا حسینعلی نوری معروف به بهاءالله و عده ای از بابیان به عراق تبعید شدند. در عراق مابین آن دو برادر بر سر جانشینی اختلاف افتاد و پیروانشان نیز به نزاع پرداختند . عراق که تحت الحمایه دولت عثمانی بود، نتوانست آنها را نگاه دارد، از اینرو خلیفه عثمانی این دو برادر را به قبرس و فلسطین تبعید کرد. صبح ازل در قبرس و بهاءالله در عکا در فلسطین مستقر شدند.

بابیان به طرفداری صبح ازل پرداختند و ازلی نام یافتند . بهائیان پیرو بهاءالله گردیدند و بهائی نام گرفتند. در ابتدا بهائیان به ازلیان حمله کردند و آنان را کافر و مرتد می دانستند. این اختلافات علنی بود ولی بعدها رهبران این دو فرقه ساختگی صلاح دیدند که آشکارا چیزی بر زبان نرانند.
میرزاحسنعلی نوری فرزند نوری مازندرانی در سال 1233ق در تهران متولد شد. او از کسانی بود که به باب پیوست و از یاران وی شد.وی که معروف به  بهاءالله است مورد حمایت شدید سفارت روسیه در ایران بود. در تاریخ بهائیت هم آمده که سفیر روس به صدراعظم ایران هشدار داد که باید مسئول حفظ جان بهاءالله باشد. میرزا حسینعلی نوری به مراتب با سوادتر از علی محمد باب بود و انتظار داشت که جانشین باب شود، اما صبح ازل مورد توجه باب بود و به جانشینی برگزیده شد. رقابت بین دو برادر به نزاع کشیده شد و به دشمنی و عناد و انشعاب انجامید. در آغاز اکثریت را ازلیان تشکیل می دادند ولی تدابیر بهاءالله موجب شد تا ازلیان در اقلیت قرار بگیرند و به تدریج رو به انقراض نهند. در سال 1330ق که صبح ازل در قبرس درگذشت، ازلیان که تعداد اندکی بودند به فراموشی سپرده شدند.بهاءالله نیز در سن 76 سالگی در سال 1309ق در عکا در فلسطین اشغالی درگذشت.
پس از او فرزندش میرزاعباس نوری خود را ملقب به عبدالبهاء کرد و جانشینی پدر را به عهده گرفت. او پیروان خود را عباسیان حقیقی و موحد قلمداد کرد و با حمایت دولت انگلیس آزادی عمل فراوانی یافت. عبدالبهاء از دولت وقت انگلستان لقب «سِر» دریافت نمود و تا آخر عمر به آن مفتخر بود. پس از مرگ عباس افندی یا همان عبدالبهاء، شوقی افندی ربانی راه باطل و گمراهی آفرین او را تداوم بخشید و در تقویت و گسترش مذهب استعمارساخته بهائی از هیچ تلاش و فعالیتی دریغ نورزید. از آنجاکه عباس افندی به هنگام مرگ پسر نداشت تا او را به پیشوایی و رهبری بعد از خود بگمارد به همین دلیل برای رهبری بهائیت چاره ای دیگر اندیشید که عبارت بود از بنیان نهادن سلسله ولایت امرالله بر اساس آنچه عباس افندی تحت عنوان الواح وصایا از خود باقی گذاشت. ولی امرها باید پی در پی و یکی پس از دیگری زمام رهبری و ریاست را عهده بگیرند و هر کدام از آنها باید جانشین بعد از خود را تعیین کند. شوقی افندی بهائیت را به صورت یک تشکیلات حزبی، محافل منتخب محلی و ملی و شرکتهای تجاری قوام بخشید و در گسترش آن به شدت کوشید. بر اساس نظام کنترل اجتماعی تثبیت شده در این تشکیلات هرکس که بر خلاف نظر و تمایل شوقی افندی عمل می کرد ابتدا از تشکیلات تحت عنوان قلمرو اداری اخراج می شد و سپس از جامعه تحت عنوان قلمرو روحانی رانده و منفور می گردید و بدین وسیله مجازات می شد.
در دوران حیات شوقی افندی و پس از تشکیل اسرائیل با همراهی انگلستان فرقه بهائیت به دلیل سرسختی و عداوت علیه اسلام و قرآن مورد توجه و نظر خاص اسرائیل قرار گرفت و اموال آنان تحت حمایت در آمد و از مالیات معاف شد. شوقی افندی هم به سرسپردگی و خدمت خالصانه برای اسرائیل همت گماشت و هم او بود که برای اولین بار نام ارض اقدس و شرق الاذکار را برای بزرگداشت اسرائیل استفاده نمود و با یهودیان و صهیونیستها در اوج احترام و بزرگداشت بود و این درحالی بود که بر اساس تعالیم ساخت استعمار، عباسیان مال و جان و ناموس مسلمانان را مباح اعلام می نمودند و به شکنجه و سپس شهادت آنان می پرداختند. سرانجام شوقی افندی در سال 1336ق در لندن پایتخت انگلستان درگذشت ودر همانجا مدفون شد.
پس از مرگ شوقی افندی چند دستگی و نزاع در میان عناصر اصلی بهائیت شدت گرفت و بر سر جانشینی و رهبری این مذهب به اختلاف و کشمکش روی آوردند. گروهی از عباسیان، زن آمریکایی شوقی افندی به نام «روحیه ماکسول» را به رهبری انتخاب کردند، گروه دیگر «چارلز میسن ریمی» را برگزیدند و گروه سوم به سمائی ها معروف هستند. اما نکته اساسی اینجاست که گروههای انشعابی بهائیت با وجود اختلافات فرقه ای با یکدیگر در اصول و مبانی و تعلیم بهائیت و اهداف و مأموریتهای سیاسی و استعماری و سرسپردگی برای کشورهای غربی همچون انگلیس و آمریکا و اسرائیل، مشترک و متحد عمل می کنند.
اکنون مرکز اصلی بهائیان بیت العدل است که دربندرحیفا در فلسطین اشغالی قرار دارد. این مرکز در دامنه کوه کرمل قرار دارد و متشکل از یک هیئت 9 نفره است که هر 5 سال یکبار انتخاب می شوند وتحت حمایت های گسترده مالی وسیاسی اسرائیل وانگلیس قرار دارند وبه تصمیم گیری درباره چگونگی گسترش بهائیت می پردازند.
 

نظرات 51 + ارسال نظر
تمنا چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:17 ب.ظ http://tamannayeaftab.blogfa.com/

سلام خسته نباشید مطالبتون خوب بود ولی خیلی طولانی
خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشیم

مهرداد پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:41 ق.ظ http://WWW.google.com

hooshang یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:59 ب.ظ

سلام
امیدوارم حرکتتان به نام خدا باشد لا غیر
یک سئوال دارم آیا یک فرد مسلمان زاده حق نحقیق و انتخاب دین
دارد یا باید اسلام را فقط پذیرا باشد ؟
اگر دین غیر از اسلام را قبول کرد آیا حقوق انسانی و اجتماعی خودرا خواهد داشت یا مرتد است و اعدام باید شود
چون بعضی میگویند انسان سه حالت دارد یا مجتهد است یا مقلد است یا کافر
از اینکه به نظر حقیر توجه فرمودید متشکرم

بله هر فردی حق دارد تحقیق کرده ودین خودرا انتخاب کند.فردی مرتد است که دوشرط را باهم داشته باشد:مسلمان بوده وسپس تغییر دین داده وسپس بر ضد منافع مسلمین اقدام کند پس صرف تغییر دین نشانه ارتداد نیست.

با سلام به شما هموطن عزیز
سومین شماره نشریه الکترونیکی افشا با موضوع " بهائیت " انتشار یافت . مقالات این نشریه گوشه ای از معضلات و تناقضات آشکار و پنهان فرقه ضاله " بهائیت " را مورد بررسی قرار داده است. فرقه ای که رهبران آن با استفاده از حمایتهای بیگانگان صرفا در جهت اختلاف افکنی و ضربه زدن به اتحاد و انسجام مسلمانان کشور عزیزمان تحت عناوین بابیت و ... و به سخره گرفتن تمامی اعتقادات مسلمانان عده ای از هموطنانمان را با شعارهای توخالی و فریبنده اغفال کرده و در نهایت هیچ دستاوردی به جز ایجاد تفرقه و گمراهی برای پیروانشان به ارمغان نیاوردند.از شما بعنوان یک ایرانی مسلمان که قلبش برای میهن اسلامی خود و دفاع از حریم امام زمان (عج) می تپد درخواست داریم تا با قرار دادن لینک نشریه با عنوان " نشریه الکترونیکی افشاء بهائیت "در وبلاگ خود در جهت اطلاع رسانی به سایر هموطنان عزیز گامی مفید و ارزشمند بردارید و ما را از نظرات و پیشنهادات خود در جهت بهتر شدن محتوای این وبلاگ آگاه نمائید. در صورت تمایل به قرار دادن لینک شما در نشریه در قسمت نظرات به این موضوع اشاره کنید با کمال میل در خدمت همه عزیزان هستیم.
در این شماره از نشریه مطالب زیر انتشار یافته است :
- " موش تو سوراخ نمی رفت جارو به دمش می بست !! " ماجرای وحدت عالم انسانی در آخرین بیانیه بیت العدل بهائیان
- هشدار به موسسات و سازمان های حمایت کننده ی حقوق زنان
- حجاب در ادیان الهی
- حجاب زدایی و ترویج آزادی جنسی تفکر القایی استعمار در کشورهای مسلمان
- نقش فرقه بابیه و بهائیت در موضوع کشف حجاب درایران و ترویج بی بند و باری
- علی محمد باب و تزلزل شالوده بهائیت
- امیرکبیر در مقابله باب و بهاء!
- گروههای انشعابی بهائیت و اصول مشترک برای معارضه با اسلام و خدمت به بیگانگان
- گرایشات شدید بنیادگرائی و مؤلفه‌های فرقه‌ای در بهائیت
- کمیته مجازات و شبکه تروریستی بهائیت
- گسترش تضاد و فساد در رهبران ولایه های تشکیلات بهائیت
- مهناز رئوفی، بهایی مسلمان شده در گفت وگو با «ایران»
منتظر حضور سبزتان هستیم.

محسن دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:56 ب.ظ

سلام
آقای اکبر اعلمی نماینده تبریز در وبسایت شخصی خود مناظراتی را با پیروان بهائیت آغاز کرده است که جالب و خواندنی است آدرس:
احتجاج با مروّجان بهائیت در پرتو آزادی عقیده و آزادی بیان

http://www.akbaralami.com/index.php?option=com_content&task=view&id=149&Itemid=71

ملاحظاتی پیرامون بهائیت و حقوق شهروندی

http://www.akbaralami.com/content/view/147/71/

حنیف چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:44 ق.ظ http://www.omidenoor14.blogfa.com/

با سلام

با توجه به اینکه وبلاگ شما در لینکدونی امید نور قرار دارد تقاضا می شود ظرف مدت یک هفته نسبت به ساخت لوگو برای وبلاگ خود اقدام نموده و به مدیریت امید نور اعلام فرمائید .

باتشکر

نشریه الکترونیکی افشاء بهائیت سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:23 ب.ظ http://www.efsha-bahaism.blogfa.com

بر روی زمین و آسمانها و کرات // در بین مناجات و تمام کلمات // زیباتر از این دعا ندیده است کسی // بر خاتم انبیا محمد صلوات . عید سعید قربان برشما مبارک.
نشریه الکترونیکی افشاء بهائیت شماره 4 با مقالات زیر انتشار یافت.
- تقابل جلال آل احمد با بهائیت
- معرفی کتاب " بهائیت از ادعا تا واقعیت "
- حربه مذهب سازی استعمار خارجی و ضرورت بینش آفرینی برای نسل امروز
- بابیت و بهائیت فرقه سازی روس تزار در ایران
- بهائیت در دامان انگلستان
- بهائیت و اسرائیل حلقه های یک زنجیر
- روابط پنهان و آشکار بهائیت و آمریکا
- فاشیسم زیربنای بهائیت
- بهائیت فرقه ای خرد ستیز (از زبان هرمان رومر منتقد آلمانی)
- محبت یا عداوت کدامیک ؟! (ماجرای وحدت عالم انسانی در بهائیت)
- خواب خرگوشی بیت العدل
- امّیت پیامبران نشانه ای الهی ( علی محمد باب مکتب رفته کم سواد)
- دروغ محوری و تناقض در آثار بهائیت مبنی بر امیت بهاء
از شما دوست عزیز برای خواندن مطالب و تبادل لینک و نظر دعوت می شود.
[گل]

از شما متشکرم.منتظر دعوت شما هستم.

شب اول قبر یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:47 ب.ظ http://setareysorby.blogfa.com

سلام و خسته نباشید خدمت مدیر این وبلاگ...
یک پیشنهاد:
همانطور که خبر دارید در طول جنگ اسرائیل با غزه و جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه بسیاری از کشورها از جمله غیر مسلمانان به محکوم کردن این جنایات در اسرائیل به هر نحوی با تظاهرات و راهپیمایی های خیابانی پرداختند اما بهائیان این مدعیان پر مدعای اتحاد و صلح میان همه ی بشر هیچ حرکتی اعم از بیانیه , مقاله و ... انجام نداده اند و سکوت معنا داری را در پیش گرفتند..... در نظر گرفته ایم با همکاری تعدادی از وبلاگها و سایتهایی که در زمینه ی مبارزه با این ملعونان (بهائیت) و در جهت روشنگری و شناساندن چهره حقیقی و کریه این فرقه شیطانی فعالیت میکنند به روز رسانی جدید خود را به این موضوع اختصاص دهند از شما هم به عنوان یک فعال در این عرصه دعوت میکنیم در این راه به ما بپیوندید.....
و من الله توفیق

با شما موافقم.من را نیز در جمع خود بپذیرید.

همامهر دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:28 ب.ظ http://baharoom.parsiblog.com

با سلام
شماره های 1 تا 4 بروشور بهائیت رقص استعمار در محیط اینترنت قرار گرفت . برای دانلود آن وبگاه حقیقت بهائیت را به حضور خود سبز کنید .
از ویژگی های آن :
ــ دانلود راحت .
ــ به صورت رنگی زمینه سفید
ــ با امکان کپی با کیفیت عالی
ــ در حالت پی دی اف pdf و word
ــ دارای منبع برای تمام نوشتار
ــ سرعت دانلود بسیار بالا
http://baharoom.parsiblog.com
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جدیدترین استفتاء از مراجع عظام تقلید پیرامون معامله ، معاشرت و غیره با امکان دانلود سریع در وبگاه تخصصی حقیقت بهائیت در دو حالت پی دی اف pdf و word
http://baharoom.parsiblog.com
. قدوم پاکتان را توتیای چشم خواهیم کرد .

جویا سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:08 ب.ظ http://www.womenbahaism.blogfa.com

سلام به تمامی دوستان!

وبلاگ "زن و بهائیت" با دو پست جدید گذری در ازدواج در بهائیت به نام های "آقایان، هر جور که راحتید!" و "پس اجازه هست؟!" به روز شد!!!
منتظر تمامی شما هستم!

راستی، این مطلب شما بسیار مفید بود!

امیر مرزبان چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:48 ب.ظ http://amirmarzban3.blogfa.com

باسلام .وبلاگ خوبی است.ادامه دهید

nazanin سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:23 ب.ظ

matnet jambandi hame mataleb bood ajret ba khoda
ya ali

کامبیز جمعه 9 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:01 ب.ظ

خاک تو سر هرچی بهائیه
بهائیت دین دروغین است

یاور سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:55 ب.ظ

سلام خدمت همه دوستان عزیز
من از لطفی که همه دوستان نسبت به امر بهائی داشتند بی نهایت ممنونم .
کاری ندارم به اینکه شما دیانت بهائی را بر حق می دانید یا نه یا اینکه آن را یک فرقه شیطانی می دانید یا نه .
آیا شما کتب و بیانات خود دیانت بهائی را مطالعه نموده اید و یا ردیه های صادر از سوی افراد مخالف امر بهائی و ان را حمل بر دیانت بهائی گرفته اید ؟
ولی کدام مکتب تا به حال توانسته است مشکلات دنیا را حل نماید ؟ آیا نسبت به این دید امر بهائی را مورد مطالعه قرار داده اید که راه حلی برای رفع مشکلات دنیا ؟
آیا اقتصاد بهائی را مورد مطالعه قرار داده اید که خودتان مشکلات اقتصاد دنیای اکنون را ببینید ؟
آیا فرهنگ جامعه بهائی را از نزدیک دیده اید که در مورد ان اظهار نظر می کنید ؟
آیا وحدت بهائیان را دیده اید که آن را نزاع و جدال می خوانید ؟
آیا مفهوم محبت و عشق را در دیانت بهائی دیده اید که آن را شیطانی می خوانید ؟
می دانید با بهائیان در سمنان چه کار هائی انجام می دهند ؟
از تخریب قبرستان های بهائی گرفته تا نوشتن الفاظ رکیک روی دیوار های منازل بهائیان و به آتش کشیدن منازل و مغازه ها و ماشین های بهائیان محروم کردن آن از تحصیل در دانشگاه ها و کار های دولتی و هزاران کار دیگر ..........
آیا این کار ها را اسلام خواسته است که انجام دهید ؟
آیا این همان عدل حضرت علی (ع) است در عهدنامه مالک اشتر ؟
این رفتار های غیر انسانی را کدام مکتب به این عده آموخته اند ؟ اسلام - مسیحیت - یهود و یا . . .
آیا اسلام واقعی این است ؟
خیلی ممنون از توجهتون

سلام
ما در وبلاگ تاریخچه بهائیت در مورد تاریخ این جریان صحبت می کنیم.مسائلی که شما اینجا مطرح کرده ای مربوط به شرایط امروز بهائیان است که من شما را ارجاع می دهم به وبسایتها و وبلاگهایی که در اینباره وجود دارد.در مورد مطالبی که در وبلگ آورده ایم اگر سوالی دارید آماده پاسخگویی هستم.

یاور سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:24 ب.ظ

سلام دوست بسیار عزیز
من از بیان این مطالب اصلا قصد جسارت یا توهینی به شما نداشته و ندارم و اگه این حرفام ذره ای شما آزرد از صمیم قلب از شما عذر می خوام .
من وقتی این حرفا رو زدم هدفم این بود که بتونم برای رفع این سوء تفاهمات کمکی کرده باشم و هیچ چیزه دیگه ای نمی خوام .
در ضمن اگر شما میل باشید خیلی خیلی مایلم شخصا با هم صحبت کنیم . اگر مایل بدید آی دی یاهو منو اد کنید و گر نه چون به قول شما اینجا خیلی فجا و جا کمه تا بتونیم یک گفتمان خوب ُ هدفمند و منصفانه داشته باشیم .
در نهایت ازتون عذر می خوام اگر حرفی زدم که باعث مکدر شما شدم .
بازم ممنونم


خواهش می کنم.من از گفتگو و صحبت برای رفع کدورات استقبال میکنم.

یاور یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:53 ق.ظ

دوستان بسیار عزیزم الله ابهی
خیلی خوشحالم که این فضل الهی شامل من حقیر شد تا در بتوانم چند خطی را بنگارم . هدفم از نوشتن این مطلب این بود تا بتوانیم یک گفتمان سازنده در جهت عزت و اعتلای جهان و به خصوص ایران داشته باشیم .
اجازه بدین مطلب را با این مورد شروع کنیم . تا به حال آیا به زیبایی های گل و بوی خوشی که دارد توجهی کرده اید ؟ وقتی گلی بوی خوشی دارد ، بوی خوش آن تمام فضای اطراف خود را تحت تاثیر خود می کند . آیا می توان زیبای و بوی خوش گل را انکار نمود ؟
هدفم از بیان این موضوع اصلا این نیست که عنوان کنم دیانت بهائی مثل گل بوی خوشی دارد و این زیبایی انکار می شود . اما اگر چیزی زیبا باشد و یا زیبایی آن حس شود به نظر من این موضوع به دور از انصاف است که مطرح نمود اطرافیان دارند آن را زیبا نشان دهند .
دوستان عزیزم ، دیانت بهائی همواره در تلاش است تا یک مدنیت جهانی مبتنی بر اصول الهی و موازین روز دنیا را بسازد و معتقد است باید برای ساخت این اصول الهی مطابق با مسائل روز دنیا باشد و این موضوع را با بیان این اصل و تعلیمی که دین باید مطابق علم باشد عنوان نموده است و در ساخت این مدنیت فرد هویت اصلی دارد و افراد به عنوان ستون های ساختن این مدنیت معرفی می شوند و باید برای ترقی آن ، افراد خود را متعالی و مترقی نمایند و در کنار آن در یک جریان سیستماتیک و هدفمند و موازی با هم افراد و جامعه با هم تغییر و پیشرفت نمایند .
دوستان عزیزم ، دنیا گرفتار طوفانی شده است که نمی تواند خود را از آن رهائی دهد چون هر کس تنها خود را بر حق می داند و دیگران و اطرافیان را مخالف حل مشکلات می داند و یا اینکه برای رفع این مشکلات همه باید به سخنان ما گوش دهند .
اما من فکر می کنم باید برای رفع این مشکلات هر کس با هر عقیده و مسلکی در جای خود و با هر میزان توانائی مالی و ذهنی و جسمی برای رفع این مشکلات کمک نماید و در کنار همدیگر خود را مترقی نماییم تا بتوانیم در کنار جامعه خود پیشرفت کنیم .
شما اگر در صحبت های جامعه بهائی به این موضوع بر می خورید که تلاش برای وارد نمودن افراد جدید این دیانت و آئین هدف ساختن دنیا با یک دیانت نیست .
هدف این است که افراد با دیانت های مختلف و متعدد در کنار هم در وحدت باشند و اگر می بینید شخصی بهائی می شود تنها علتش شیفتگی این زیبایی های به نظر شما ظاهری می شود و الا بهائی شدن به جز دست رسی همه جانبه به احکام آن و تلاش برای خدمت به دنیا هیچ امتیازی برای شخصی ندارد .

ممنون از حسن توجهی که نمودید

شما یک فرد بهائی هستی ونظر شما نیز برای من محترم است.نظر شما راتایید کردم تا پذیرای سخن مخالف نیز باشم.پاسخ شما به تفصیل در مطالب وبلاگ گفته شده است.

شمس سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:55 ب.ظ http://baha19.parsiblog.com

ازوبلاگ بها19دیدن فرمائید

نیک جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:18 ب.ظ

سلام، تو مقالتون نوشته بودین به دلیل مخالفت روحانیون و سخت گیری با بهائیان، الان در ایران تعداد بهائیها کم شده است. راستش من هیچ تحقیقی راجع به این فرقه انجام نداده ام، اما اینو میدونم که اینطور نیست چون من همین الان 40 نفرو به طور مستقیم میشناسم که بهائی هستند. من اصالتا شیرازی هستم و میدونم که مرکز این فرقه در ایران تو شیرازه. میخوام بگم خطر بیش از اونی که میپنداریم به ما نزدیکه. تصور اکثر افراد هم در برخورد با یک فرد بهائی اینه که :"چرا بهائیها بد هستند، خیلی هم انسانهای خوب و شریفی هستند." من این سخنو قبول دارم چون باهاشون زندگی کرده ام اما مشکل اصلی خود بهائیته نه اشخاص. من نه وبلاگ دارم و نه هیچ مطالعه ای اما اینو میدونم که خطر خیلی نزدیکه. مردم را آگاه کنید. الان بهائیها همه جا هستند و در برخورد اول و حتی تا مدتها نمیشه متوجه شد که طرف مقابل بهائیه. ممنون از سایت خوبتون و مطالبش.

آقای همامهر پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.baharoom.com

آدرس جدید حقیقت بهائیت :
http://www.baharoom.com
لطفا آدرس جدید را در پیوندها قرار دهید .
نام شما در لیست وبگاه های مرتبر در حقیقت بهائیت قرار گرفت .
قدوم پاکتان را توتیای چشم خواهیم کرد .
درود خداوند بر رهروان پاک حق و حقیقت باد

ممد چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:37 ب.ظ

مقاله بدون ذکر منبع بی ارزش است

این مطالب اسناد تاریخی هستند و در منابع متعدد آمده اند.

دانشجو دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:58 ق.ظ

سلااااااااام
خیلی ممنون بابت مطالب خوب و اجمالی که مارو باسران این فرقه ضاله آشنا کردین

بی طرف چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:28 ب.ظ

من با بهائی سالها بودم اون هم تحصیل کرده اش فقط یه چیز هدف آنهاست نابودی اسلام و از هر حربه ای استفاده می کنند خود را با شخصیت با وجاهت و ... نشان می دهند فقط از صلح و آزادی افکار صحبت می کنند ولی اسلام را دین دیکتاتوری و آزادی واقعی را آزادی در راستای افکار خود می دانند به شدت از سلام متنفرند چون در مقابل اسلام دین آنها در مقابل اسلام حرفی برای گفتن ندارد اصلا هیچی از خودش نداره

احمد رضا بهرامی چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:55 ق.ظ

گفتند شخصی ادعای خدائی کردپادشاه اورا به پای چوبه دار برد گفت خواسته ای نداری گفت چرا میخواهم یکباردیگر بندگانم را ببینم گفت اشکالی ندارد ببین وقتی بندگانش جمع شدندبه مریدش گفت " بندگانم را دو قسمت کن تا از میانشان بگذرم وچون نگاهشان کردم بگو صدای الاغ گاو اسب ودیگر 4پایان در آورند بلکه فرجی برسد" و چنان شدآنگاه به پادشاه گفت قربان میتوانم مطلبی در گوشی بگویم گفت بگو گفت"شما را بخدا قسم اینچنین حیوان هائی مثل من خدائی میخواهند یا نه حالا بهائی ها "توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل "

hadi شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:45 ب.ظ

کار خوبی است باعث افزایش آگاهی عموم از این فرقه ضاله میشه. ادامه دهید خدا اجرتون بده.
من در عجبم چطور اینها طرفدار دارند مگر این انسانها نمی فهمند ..................

سسسس چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ب.ظ

تقابل جلال آل احمد با بهائیت

در شهریور سال 45 شاپور راسخ ( از عناصر سرشناس بهائیت و معاون سازمان برنامه و بودجه در عصر هویدا ) طی مقاله ای که در مجله راهنمای کتاب نوشت، به تبلیغ ضمنی بهائیت پرداخت و نوشت : " اخیرا نیز دو جنبش مهم مذهبی ایرانی ، جهانگیر شده ... " است.

زنده یاد جلال آل احمد در نامه ای تند و کوبنده به مدیر مسوول نوشت :جلال آل احمد

" ... کلمه مسوول را که آن بالای مجله نوشته ای به رخت می کشم و به یادت می آورم که وقتی دارند مذهب رسمی مملکت را می کوبند و غالب مشاغل کلیدی در دست بهائی ها است ... از سرکار قبیح است که زیر بال این اباطیل را بگیرید و این بنده خدای " راسخ " که یک عمر جان کنده تا جامعه شناس شناخته شود این جوری خودش را لو می دهد. آخر این حضرت چطور جرات می کند در دنیایی که هنوز سوسیالیسم و کمونیسم را با آن کبکبه و دبدبه ( از روس و اروپای شرقی تا چین و ماچین ...) نمی توان مذهب جهانگیر دانست این مذهب سازی بسیار خصوصی و بسیار دربسته و بسیار قرتی ساز و زداینده اصالت های بومی را " مذهب جهانگیر " بنامند ؟ ".

کارنامه 3 ساله، جلال آل احمد، کتاب زمان، صص 212-213

دکتر فاطمه فرقانی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 ق.ظ

هو العادل العالم المهیمن القیوم.
{ممتحن و کسانی که امتحان می شوند}
الله ابهی! لطفا پیام 14 برگی عید رضوان بیت العدل!! را مطالعه و اندیشه کنید.
عقل خرد تفکر و تعمق را رها نکنید.
تفحص در وعده های جمال اقدس ابهی در میقات و دخول افواج و
تناقض با پیام جدید رامدقق گردید.
با آرزوی تایید و توفیق دوستدار احباء- مخصصه!
برگزیده! در میقات!! امر جمال اقدس ابهی موعود همه ی ادیان!- منجی عالم بشریت!- صاحب الزمان!
حامل پیام های وحی والهی برای جهانیان در پایان جهان و آخر الزمان – دارای صحف وحی ویژه
ملقب به اسماء و صفات الهی چون : علی!! - سیف – سعید- منصور- محمد- مهدی- محسن- حمید
مجید- مومیایی- سلیمان- رستم ( شکست دیو سفید همانا ابلیس!!!)- ذوالقرنین- اعلی- ابهی
مسیح موسی و...و...و...
دکتر فاطمه فرقانی ولی عهد!
خیابان توحید- اصفهان- ایران


Pedro جمعه 8 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:43 ب.ظ

دوست خوبم
خیلی ممنون از پاسخ شما۰ احتیاجی نیست که خودتان را ولی دها میلیون نفر مسلمان بدانید و احتیاجی هم نیست که از طرف انها حرف بزنید چون انها خودشان عقل دارند۰ بنده کلی گوئی نکرده ام۰ بر عکس فرموده شما کتب بهائی در ایران ممنوع هستند۰ اگر ان کتب را در دست شما ببینند عواقب انرا لمس فیزیکی خواهید کرد۰ میتوانید صحت و سقم این موضوع را خودتان امتحان کنید۰ چون بنده مسلمان زاده هستم باین امر خوب واقفم۰ چطور میشود که تهمت های واهی و دروغ های موجوده به هموطنان بهائی در این سایت توهین بحساب نمیاید ؟ اما حقایق در باره بهائیان توهین است؟ مطمئن باشید که گفتن حقایق، منحرف کردن نست،بلکه بیدار کردن هموطنانی مثل شماست که در بند توهمات اسیر شده اید۰ پس فرموده حضرت رسول که "باید با چشم خود دید" برای چه کسی گفته شده است؟ بنده ده ها سال است که با بهائیان معاشرم و از این همه تهمت و دروغ و بی عدالتی به بهائیان شرم میکنم۰ مخصو صا از انهائیکه هنوز چشمان خود را باز نکرده اند و به این چرندیات ایمان دارند۰
موفق باشید

آقای همامهر پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:03 ب.ظ http://baharoom.com

گفتگویی صمیمی پیرامون حقیقت بهائیت
گفتگوی من و پویا
از لینک زیر می تواند فایل مربوطه را دانلود نمائید .
http://www.baharoom.com/wp-content/uploads/2010/08/homamehr.pdf

ebadi دوشنبه 19 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:49 ب.ظ http://ebadi2418blogfa.com

از ارایه مطالب سودمند، پر محتوا و علمی شما متشکرم ؛وبلاگ زیبای شما را لینک کردم .
امیدوارم موفق باشید

رضا شکیبا سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:42 ب.ظ http://anti-baha.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم
صحبتهای دکتر معافی در مورد قسمتی از کتاب کلمات مکنونه نوشته بها’ا...
بهم سر بزنین خوشحال میشم

آقای هما مهر یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:14 ق.ظ http://baharoom.com

بشارت پیامبر اسلام به ظهور حضرت بهاء الله !!!
http://www.baharoom.com/2077.html
سایت حقیقت بهائیت محیطی آرام بر پایه علم و عقل جهت دوستداران و طالبان حق و حقیقت
ما را از نظرات ارزنده خود بهره مند سازید
http://www.baharoom.com/2077.html

مهسا پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:47 ب.ظ

اقای همامهر این سایت باز نمیشه اگه میشه ای دی بده ممنون میشم فعلا بای

الهه پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:57 ب.ظ

سلام دوستان عزیز من تنها بهایی تو این سایت نیستم ازتون تشکر میکنم به دلیل اینکه نظرات خود را بیان کردید ولی ازتون خواهش میکنم به دیانت بهایی به شکل دیگرنگاه کنید مثل مثالی که اقا یاور زدن ایا در این صورت یاز این نظر را در مورد دیانت بهایی دارید از همتون متشکرم موفق باشید

م شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 ق.ظ

لعنت خدا بر دین ضاله بهایت باد

سروش شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ http://www.haji00007.blogfa.com

سلام با اجازت از مطلب بهاییت استفاده میکنم در وبلاگم با ذکر منبع حتما به وبلاگم سر بزن و من را راهنمایی کن یا علی...

سروش سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:27 ب.ظ http://www.haji00007.blogfa.com

سلام مرسی از لطفت من شما رو لینک کردم شما هم اگر خواستید من رو لینک کنید شما هم وبلاگتون خوبه مرسی...

صادق شنبه 23 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:46 ب.ظ http://mobarezanshieh.mihanblog.com

سلام خیلی جالب بود با اجازت کپی می کنم

مسعود چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:24 ق.ظ

تحلیل های فرهنگی سیاسی اقتصادی در سایت رصد روزنامه خراسان
نقد بهائیت در 6 بخش:
http://rasad.org/1390/08/11/tah-bazi-ba-tashkilat1/

http://rasad.org/1390/08/12/tah-bazi-ba-tashkilat2/

http://rasad.org/1390/08/14/tah-bazi-ba-tashkilat3/

http://rasad.org/1390/08/15/tah-bazi-ba-tashkilat4/

http://rasad.org/1390/08/17/tah-bazi-ba-tashkilat5/

http://rasad.org/1390/08/18/tah-bazi-ba-tashkilat6/


سیر دوست یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:37 ب.ظ

میگم عبدال بها که سیر شد میتونیم ما سیب و هلو و اینا هم بشیم؟

آخه سیر یه خورده بد بویه

مهدویت، بررسی ونقد شیخیه و بهائیت جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:53 ب.ظ http://bahaiat.net

سلام دوست عزیز
حیف این وبلاگ نیست که رهایش کرده اید.
خدا این نعمت را به شما داده که این مطالب را بنویسی، پس خودت این نعمت را از خودت نگیر.
راستی آدرس وبلاگم از babahai.mihanblog.com به babahai.ir یا bahaiat.net تغییر کرده است اگر لطف کنی لینکی که در وبلاگ خوبتان دارم را تغییر آدرس دهید، ممنون می شوم
در پناه سید و سالار شهیدان کربلا موفق، پیروز و سربلند باشید.
مهدویت، بررسی و نقد شیخیه و بهائیت

پژمان شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:00 ب.ظ

سلام به حقیقت جویان
من یک نمونه از گل خوش بوی اهدائی جناب یاور را ارائه می دهم
جناب بهاء الله رهبر بهائیت بعد از باب در کتاب بدیع می نویسد: «قل یا ایها الحَمیر (ای الاغ ) حق آنچه فرماید حق است و به کلمات مشرکین باطل نشود.»
وقتی تربیت خانوادگی رهبران بهائیت چنین باشد، بویش در همه عالم می پیچد.

ماهان یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:02 ب.ظ http://www.zedbahaeyat.blogfa.com

با سلام
همکار گرامی در صورت تمایل جهت تبادل لینک با وبلاگ ضد فرقه جعلی بهائیت ما را مطلع سازید
ومن الله توفیق

Shahram چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ق.ظ

At no time, in no Dispensation, have the Prophets of God escaped the blasphemy of their enemies, the cruelty of their oppressors, the denunciation of the learned of their age, who appeared in the guise of uprightness and piety.

(Baha'u'llah, Gleanings from the Writings of Baha'u'llah, p. 57)

Shahram چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ق.ظ

In Iran, Unfortunately Bahai's are not free to defend their faith. I suggest whoever claims that the Baha'i is false, come to the Unites States and have an open dialogue with Baha'is. Your conversations about the Bahai Faith is based on prejudice and has no real foundation. Pretending that there is freedom on behalf of Bahai's in Iran to defend themselves is not TRUE! and is baseless!!!

حسین ولایتی پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:13 ب.ظ

بهاییان منفور ترین حیوانات هستند و باید دردم کشته شوند وقتی وجود بهاییت باعث نابودی شیعه است و انها طیفی از فراماسونری اند

امیر دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:02 ب.ظ http://baha19.mihanblog.com/

سلام ممنون ازمطلبتون فقط یه کم طولانی بودوخطش هم درشت.به نظربنده بهائیت که دستسازانگلیس وباحمایت اسرائیل وآمریکابه فعالیت خودادامه میدهدباچندابزارمهم کارمیکندمثل ایجادفضای آزادی برای شهوترانی وکمکهای مالی وایجادشبهه پیرامون برخی ازاحکام اسلام .باتشکر

امیرکبیر پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ http://baha19.mihanblog.com/

باسلام یک اشکال اساسی به شماشخص بهائی که این مطلب رافرمودیدکه بهائیت درصدداین است که اصول الهی بایدموازی بامسائل روز باشداین است که اصول الهی بایدهرچندیکبارعوض شودچراکه مسائل جدیدی هرچندیک بارپیش میایدواصول الهی هم بایدمدام درحال تغییرباشدووقتی هم که تغییرکنددیگرنمیشودبه آن گفت اصول زیراکه اصول چیزی است که تغییرنمیکندبله ممکن است گاهی اصلاح شود.پس بهائیت بااین توضیح درصصداین است که عقائدرابراساس یک سری مسائل بی اساس وذوقی پیش ببرد.باتشکر

امیرکبیر پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ب.ظ http://baha19.mihanblog.com/

سلام بایدبه یک نکته توجه داشت که بهائیان برای جذب افرادوترویج فرقه خودبرنامه های مختلفی دارندکه یکی ازآنهاخوش رفتاری وخوش برخوردی آنهابامردم است امابایددقت داشته باشیم که درپس این چهره مهربان وخوش اخلاق یک چهره متفاوتی وجودداردچهره ای که عقایدمردم رامنحرف میکندوآنهاراازتوحیدویگانه پرستی به شرک وکفرمیکشاندبه طوری که بایدبه قبرحسینعلی بهاءنمازخواند.لذاگول رفتارهای آنارانخوریم باشخصیت بودن ومحترم بودن آنهایک شیوه تبلیغاتی وجذب افراداست.باتشکر

ای سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:10 ب.ظ

سلام.اگه می شه مطلب بیشتری در مورد استعمار بزارید
اصفهان.کلاس ششم

آشنا چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 ق.ظ

سلام و یک سوال
تمام پیامبران الهی به زبان قوم خود با مردم سن گفته اند چگونه است کتاب بهائیان به زبان عربی است ؟مگر خواستگاه اینان ایران و شیراز نیست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد