تاریخچه بهائیت

مطالبی پیرامون واقعیات فرقه بهائیت و چگونگی شکل گیری آن ( Bayanebahaian@Gmail.Com )

تاریخچه بهائیت

مطالبی پیرامون واقعیات فرقه بهائیت و چگونگی شکل گیری آن ( Bayanebahaian@Gmail.Com )

معرفی کتاب

 

نمای بزرگ جلد

بهائیت در ایران

تالیف: زاهد زاهدانی، سعید

تاریخ انتشار: مرداد 1384

تعداد صفحات: 324

قیمت: 21000 ریال

قطع: وزیری

نوبت چاپ: سوم

شمارگان: 3000

معرفی کتاب: کتاب "بهائیت در ایران" که برای سومین بار تجدید چاپ شده است در صدد تبیین چگونگی پیدایش بهائی گری در ایران است که در این راستا پس از ارائه نظراتی درباب جنبش های اجتماعی، بهائیت را به عنوان یک جنبش اجتماعی تلقی می کند که دارای زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران مختلف بوده است. نویسنده پس از بیان زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران بهائیت، بهائی گری را در سه دوره قاجار، انقلاب مشروطه و عصر پهلوی بررسی می نماید و در پایان اشاره ای نیز به وضعیت بهائی گری پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد. فرضیه اصلی کتاب این است که بهائی گری به عنوان جنبشی سیاسی - اجتماعی به دنبال شکستن اقتدار مذهبی و قدرت روحانیت در ایران بوده است تا به این وسیله کانونهای مقاومت بر ضد سیاستهای استعماری در داخل کشور را - که اصولا منشعب از مذهب شیعه بوده است - از هم متلاشی کند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
بهایی سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:57 ب.ظ

به نظر من شما به مطالعه بسیار زیاد نیاز دارید. چون این مطالبی که نوشتید کاملا اشتباه است. لطفا هر وقت تصمیم به نوشتن گرفتید ، ابتدا اطمینان حاصل کنید سپس دست به قلم شوید.

با شما موافقم البته که من به مطالعه نیاز دارم چون علامه نیستم اما تصور می کنم شما بیشتر به مطالعه احتیاج دارید به خصوص تاریخ ۲۰۰ سال اخیر آن هم از طریق منابع بی طرف.موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد